24 september 2009

Utmattade...

Herregud. Jens släpade ju med sig magsjukan hem från Götet i söndags. Molly började kräkas natten mot måndag. Jag började kräkas i tisdags. Molly blev bättre trodde vi, men kaskadkräktes igen i tisdags kväll. Då hade jag precis slutat kräkas. Molly hade kissat en gång på två dygn vilket betydde premiärbesök på Atsrid Lindgren. Vi satt där mellan 22 och 02. Jag skakade av feberfrossa, tröttma, utmattning, illamående, magont medan vi matade Mollsan med 5 ml vätskeersättning var 5:e minut tills hon somnade. Halv två kissade hon ett par små droppar som kunde analyseras varefter vi fick åka hem. Igår var jag INTE vid medvetande, Jens fick vara hemma och ta hand om Molly.

Vilka jävla skitdagar, har inte varit magsjuk på många många år och nu hoppas jag att det går lika många till nästa gång.

Något som är riktigt underbart är att älskade Maria och Björn fick sin lilla tjej igår kväll!!!

3 kommentarer:

Lindchen sa...

Stackars er alla! Beklagar djupt, hoppas ni blir friska snart.

Men för att övergå till nåt mer trivialt: Vet du vad det nya bloggnamnet får mig att tänka på? Den gamla hedeliga kultserien En fyra för tre! Vad hände med göran Gillinger??

Sandra sa...

Jag hade inte varit magsjuk på typ 7 år och sen fick jag skiten när Wilma hade den för nån månad sen.
Fy fan vad hemskt det är!!

Hoppas ni mår bättre!
Kram

Tove Kungsholmen sa...

Fy fasiken, det låter inte alls kul. Hoppas ni mår bättre nu!