21 september 2009

Helgen

Jens åkte ner till Göteborg i fredags direkt efter jobbet för att vara med på svensexa så jag och Mollsan hade helgen för oss själva. I fredags mös vi bara hemma, badade länge och somnade ovaggade. I lördags hade vi lekdejt i parken med ett helt gäng mamma-och-barn-kompisar. Supermysigt! Efter det tog vi en sväng på stan och busade med Fredrik Reinfeldt på Kulturhuset (jag ville gå fram och be om ett kort med honom och Molly men min mamma skämdes av bara tanken så jag vågade inte) innan vi checkade in på hotell "mormor och morfar". Helpension och barnpassning helt gratis, kan verkligen rekommenderas!

Molly promenerar hemma hos mormor och morfar. På två veckor har hon lärt sig att sätta sig upp från liggande, ställa sig upp från sittande, ställa sig i krypställning och släpa sig fram på rumpan. Att gå blir hon bara bättre och bättre på. Hon KAN men tycker det är läskigt. Som mest har hon väl tagit kanske 15-20 steg. Så duktig!!!

I natt vaknade vi vid halv ett av att Molly kräktes. Detta fortsatte under natten, och även lite nu på dan. Vid 11 fick jag i henne några små skedar med gröt, lite vatten och några små bitar med rostat bröd vilket hon har fått behålla nästan allt av. Nu sover hon, lilla älsklingen. Första magsjukan, det är verkligen inte roligt. Idag blir det med andra ord lite mys här hemma framför barnkanalen.

5 kommentarer:

elisabet sa...

Usch vad tråkigt med magsjuka - stackarn :(

Men grymt roligt att läsa om framstegen - vad duktig hon är bollen!! :) Jättefina bilder - det ser ut som att ni har haft det mysigt, trots magsjuka och bortrest man!

Kram

Anna sa...

Duktiga Molly! Vad fort det gått från stilla till inte stilla=)
Men stackaren som åkt på magsjuka, det har vi sluppit här hemma. Peppar, peppar...
kram Anna och Emil

Caroline sa...

Se vad hon kan lilla Molly. De flesta barn börjar väl ta sina första stapplande steg där precis runt 1 år.
Kul att se alla framsteg hos dom små - själv har jag min i magen ännu, men jag längtar till den kommer ut så man får följa allt som händer.

Trist med magsjuka, men man ska väl igenom ett antal sådana som småbarnförälder så då är det bara att bocka av den första =)

Jenny sa...

Duktiga Molly! Hon har sparat alla framsteg på hög och kör hela registret nu :-) Visst är det väl sött när de går de där stapplande stegen nu i början??

Tråkigt med magsjuka :-( Maja har haft det en gång, och det är inget vidare. Hoppas det går över snart! Kram

Sandra sa...

Krya på dig Molly!!!
Kram