10 september 2009

På gång

Massor i huvudet nu... Tankarna far och flyger. Just nu plöjer jag inredningstidning efter inredningstidning, planerar för olika kreativa projekt, funderar på om min rumpa verkligen är platt nog för att sitta på en kontorsstol nine-to-five. Förmodligen inte.

När tankarna tröttar finns ju världens bästa unge som vill ha min uppmärksamhet under varje vaken sekund. Vi promenerar runt, är i parken, tittar på hundar, gosar med katter. Idag hittade vi en sittande tjej i sängen när vi vaknade. Ja ni läste rätt, hon är ett år gammal och har precis lärt sig att sätta sig upp utan hjälp. Om ni visste hur mycket energi och tid och ångest och oro och tårar som gått åt för att hon inte är så motoriskt utvecklad. Inga pekpinnar om detta tack, ni som varit i min sits kan nicka medstämmande, ni andra kan bara läsa vidare.

Jag har gått igenom ett par omtumlande veckor av olika skäl, nu kanske jag är tillbaka. Om det är så, så kanske ni får följa med oss i jakten på drömboendet. Snart drar den igång. Hej!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Åh så roligt med Molly! Som förälder vill man väl hela tiden att barnen ska göra framsteg och gärna i så "normal" takt som möjligt, så jag förstår dig helt och hållet.

Roligt att hitta drömboendet, det skulle jag me vilja göra, något på gång?

Camilla sa...

Grattis till sitt-Molly. Hoppas du mår bra nu. Stor kram till Molly o Mollymamma. Från Camilla & Hugo

Kajsa/Movie sa...

Åh duktiga Molly som sitter fint:)
Kul att du är tillbaka för jag har saknat din blogg och dig;)
Kram Kajsa o Alice