26 maj 2008

Vecka 26

Barnet: Barnet kan höra ljud och ljudnivån inne i magen som kan nå upp till mer än 80 decibel. Det är ungefär lika livligt som en stökig stadsmiljö. Barnet lyssnar på ljuden i mammans kropp, magen som kurrar, nysningar och annat som händer (måste vara extra jobbigt då när min mage "kurrar"). Det lyssnar även på mammans och omgivningens röster.
Vikt 900 gram.

Mamma: Du har nu klarat av två tredjedelar av graviditeten. Man kan få häftig kramp i t.ex vaderna när man är gravid, ofta när man sover (ja, det är vanligt j*vla sendrag...). Nu har du nog ökat cirka sju till tio kilo i vikt (eh... ja något sånt ja...). Hela kroppen påverkas av graviditeten. Även handlederna samlar vätska och svullnar (jaha, är det så man kallar det? Då har min rumpa nog bara "svullnat").

4 kommentarer:

Unknown sa...

"svullnat", ja är det så det funkar? kanske är jag gravid ändå?

Lindchen sa...

Såg att du faktiskt har varit och kommenterat hos mig, och att jag inte har svarat....

Jag är inte arrogant, bara ovan vid kommentarer på bloggen. =) Ska kolla nogrannare framöver!

JenJen sa...

Lena: Ja, det är så man säger fr.o.m. nu :D

Linda: Det är lugnt såklart! Hoppas ni har/hade det bra i Taiwan!

Lindchen sa...

Är fortfarande här, det är fortfarande bra, men det har varit en del våghalsig bilkörning. Ska bli skönt att bara porrshoppa imorgon!!! =)