03 juli 2011

A nice day for a white wedding

Vi var på bröllop igår och jag vet inte om jag kan finna ord för hur magiskt det var. Brudparet, vädret, platsen, skärgården, maten, festen. Okej, jag var lite ur mina gängor efter veckans influensa men jag tog några små varv på dansgolvet innan jag gav upp (förmodligen först av alla) vid halv två. Ni ska få se en liten hint av den finaste brudklänningen jag någonsin sett (and it's a Vera Wang).






Efter middagen höll brudgummen ett tal som fick tårarna att rulla nerför mina kinder. Och jag gråter aldrig på bröllop eller åt tal. Aldrig. En fantastisk dag och en avkopplande hotellnatt för det här lilla föräldraparet. Ungarna har fått busa sig utmattade med sin farmor och farfar under tiden!

Som sig bör, fick både jag och Jens oundvikligen rejäla flashbacks från vårt bröllop. Jag hade på mig (de skyhöga) skorna jag gifte mig i och utgångsmarschen brudparet hade valt var inspirerad av vår inmarsch - Etta James 'At Last'.

Inga kommentarer: