02 februari 2011

Nyfödd

Ni som fött barn vet hur det känns att kliva ut ur trygga lilla BB med en bilbarnstol innehållandes VÄRLDENS VIKTIGASTE OCH DYRBARASTE DIAMANT. Hallå hela världen, stanna upp! Jag har min bebis här. HÄR! I den här lilla stolen sitter ett tillskott till världens underverk. Och så stoppar man in diamanten i bilen och ska åka hem. På vanliga vägar där ANDRA livsfarliga mottrafikanter befinner sig. Man blir som en lejonhona, scannar av hela omvärlden efter alla faror, alla andra rovdjur som bara vill åt ens lilla lilla bebis. Den där röda gamla Skodan, satt det inte en ganska skum tant där i? En sån där som rövar bort nyfödda barn. Lås bilen! Håll avståndet och kör sakta! Hela världen känns ny, som att luften bytts ut under tiden man fött barn. Alla bilar är så stora och kör så fort, alla människor ser så konstiga ut.

Så kände jag idag när jag klev ut genom dörren för första gången sen i lördags. Som att hela världen kändes ny alltså. Jag blev helt snurrig av att se så många bilar och människor som rörde sig åt olika håll. Kände mig inte så mycket som en lejonhona dock.

1 kommentar:

Bettan sa...

Hihi ja den känslan kommer man aldrig glömma :)
Tur att du kom ut så att du kan acklimatisera dig igen efter att ha varit sjuk :P