23 september 2010

Bugaboo Donkey

Nu kommer den, efterlängtad som tusan av den här syskonmamman: Bugaboo Donkey - syskonvagnen. När jag väntade Otto googlade jag som tusan efter info om Bugaboo skulle göra en syskonvagn och då fanns det rykten som sa att de jobbade på det. Vagnen kan användas både som enkel- och dubbelvagn, chassit breddas enkelt med någon slags teleskopanordning. När man använder den som enkelvagn har man plats för en förvaringskorg vid ena sidan. Liggdelar och sittdelar kan användas vända åt vilka håll man vill, en flexibilitet som jag känner igen och uppskattar från vår Cameleon. Det som jag känner är ett minus med vår Bugaboo är att framhjulen är små, hårda och taskigt fjädrade, något man förbättrat i Donkeyn.

Bugaboo Donkey kommer börja säljas i Storbritannien, Holland, Spanien och USA under våren 2011. Jag kommer gå över stock och sten för att få tag på en så fort som möjligt!



4 kommentarer:

Jenny sa...

Lyllo ;-) Om det inte vore för att vi har en babyjogger city select som jag är grymt nöjd med och för att S faktiskt blir 3 i vår och inte behöver åka vagn så mycket längre så skulle jag köpa en direkt! Stor vill-ha-faktor!

Jenny sa...

Jenny: Ja eller hur! Men hallå, jag har helt missat att du bloggar igen... Får man läsa?

Georgstockhaus@hotmail.com sa...

efter det blogginlägget kanske du får en som ersättning...

Jenny sa...

Ja tack!