24 februari 2010

Kan någon förklara kaoset?

Det är ju helt sjukt, vi bor i ett av världens nordligaste länder och ändå paralyseras vi av snö och kyla i mängder som enligt mig inte är särskilt märkvärdiga. Lustigt att tågen i norra Sverige lyckas gå året runt men här nere i fjollträsk får vi ställa in 90% av avgångarna. Så pinsamt.

Idag ryckte jag in då min syster för andra dagen i rad väntat i nära en timme på att en buss ska komma och ta henne från St Eriksplan till jobbet. Biltrafiken är väl det alternativ som fungerar bäst så vi dök ner i garaget och åkte ut till lilla jobbet. Lite kaos var det väl på E4:an men inte alls så farligt faktiskt. Förhoppningsvis kanske koldioxidutsläppen från den ökade biltrafiken bidrar till den där globala uppvärmningen som alla pratar om.

Men jag ska inte gnälla på snön och kylan, hellre en rejäl vinter än de här mesproppsvintrarna vi fått stå ut med ett par år. Ärligt talat, om ni får välja mellan -15 grader och snö och 4 plusgrader och regnblandat blask vad väljer ni??? Nä just det, inte så svårt val.

2 kommentarer:

Lena sa...

tack kära yster!!! vad hade jag gjort utan dej å molly....... kram

Annah sa...

mmmmm, fast nu är jag faktiskt riktigt jäkla less på snön och vill nog hellre ha blask. kommer nog dröja till maj/juni innan all snö smält här... vi har verkligen JÄTTEMYCKET.