04 februari 2010

Inskolningsupdate

Imorgon är sista dagen på den officiella inskolningen på dagis. Jag vågar nästan inte skriva det här, men det har gått flera mil över förväntan och hon verkar stortrivas på Daggmasken. Eftersom vi lämnar ute i parken, vilket inte är hennes favoritställe när det är kallt och snö ute, är det med viss protest men så fort de kommer in så är hon strålande glad, springer runt och leker, äter som en häst (soppa idag, kan ni se framför er hur 15 småttingar äter soppa?) och sover runt en och en halv timme varje dag. På eftermiddagarna när vi kommer och hämtar (oftast pappa hittills sen blir det mitt jobb) så är hon superglad, vill gärna ha en kram men springer sen iväg igen och pysslar med något.

Snacka om att jag stressade upp mig i onödan när jag grät mig själv till sömns där i julas...

2 kommentarer:

C sa...

Tappra Molly. Tänk att de är så anpassningsbara ändå.

Jenny sa...

Är så imponerad av att det funkar, bevisar att vi är ett flockdjur som lär oss av att göra som alla andra gör. Intressant, roligt och en gnutta vemodigt!