18 december 2011

Skitföretaget Ownit

Jag har ett gäng företag på min shitlist som jag sparar inför framtida livsstilsval. Kan nämna att Noblessa, Skanska och Electrolux har givna platser där av olika anledningar. Adressändring finns också med men där har man liksom inget val, vilket är en anledning till att statliga institutioner ibland gör mig så irriterad.

Men idag ska vi prata om Ownit. OWNIT. Det största skitföretaget just nu. Igår mitt i "Så mycket bättre" så dog hela vårt system. System är lika med digital-TV, internet och fast telefon. Kollade driftstörningar på deras hemsida. Inget. Kollade info på deras facebook-sida. Inget. Så jag skrev en fråga på facebook men fick inget svar (tur att Telias 3G levererar och att man har en smartphone). Imorse öppnade kundservice klockan 10. Och det var ju en JÄVLA DRIFTSTÖRNING. Ja men hur svårt kan det vara då för en liten pissig person att lägga ut info om det då? Betydligt enklare än att en hel bostadsrättsförening ska felsöka routrar, modem, digitalboxar, fjärrkontroller, datorer. Så oerhört nonchalant och så oerhört dålig service. Klockan 11 gick systemet igång igen. På 25 timmar kunde INGEN liten människa som jobbar på Ownit lägga ut en liten notis.

Nu har vi inget val, utan är i händerna på den leverantör som föreningen har avtal med. Jo man kan välja Boxer men det är verkligen inte ett alternativ för det har vi provat. Ownit är en leverantör som jag aldrig kommer välja om jag har valet och jag kommer aldrig rekommendera det till någon jag känner. Om jag inte vill hämnas något grymt.

COM HEM - allt är förlåtet!!! Kom till oss.

PS. Om Ownit läser detta så kan ni ju förklara för vår 3-åring varför inte Bolibompa och adventskalendern gick att se. Lycka till. AS.

1 kommentar:

Ownits Kundtjänst sa...

Hej Jenny! Som vi svarade på ditt meddelande via Facebook så drog tyvärr felsökningen ut på tiden då felet var större än befarat när en av våra switchar gick ner. Olyckligtvis drabbade detta våra kunder på Kungsholmen med omnejd. Just nu har vår kundtjänst öppet vardagar mellan 08-21, men from den 20 januari 2012 kommer vi utöka den tiden till 08-22 för att kunna erbjuda våra kunder ännu mer trygghet och en bättre tjänst. Givetvis är det viktigt att vi levererar driftinformation i god tid till våra kunder och ser kontinuerligt över hur vi förbättrar detta.

Med vänliga hälsningar
Ownit Bredband