21 april 2013

Söndag

Jag har haft ett par veckor med jättejobbiga saker som hänt, som fått mig att omvärdera ett par nära relationer och fundera massor på hur jag vill ha det framöver. Egentligen behöver jag skriva av mig på längden och bredden men detta är inte rätt forum för det. Jag är känslig och i grunden rustad med riktigt dålig självkänsla, i kombination med att jag alltid ska vara alla till lags. Summan är att man blir trampad på och uppäten inifrån. Jobbigt och i perioder har jag mått dåligt på riktigt. Trots det har jag aldrig känt att jag behöver terapi som jag gör just nu. Kanske tar jag steget.

Hur som helst har jag min trygga grund: familjen! Mina tre pelare. Och idag har vi tillsammans tagit steget till en väldigt spännande framtid. Ett stort projekt! Det här kan bli väldigt väldigt spännande. Och kul!


Hade hjälp idag i vårt nyfixade kök. Hejdå ek och hej marmor!

4 kommentarer:

Sara sa...

Då är det iaf inte bara mörker utan även lite sol!! Och nya bänkskivan ser superfin ut :D

madeleine sa...

Usch vad jobbigt :( Gå och prata med någon om du känner ett behov av det! Inge kul alls att bli trampad på, och fruktansvärt att känna sig "sviken" av dem som står en nära.
Tänk på dig själv och din familj nu!

Vad spännande med det ni ska göra :)

KRAM
(Jag har låst min blogg, men bloggar inte längre... finns dock på instagram :))

C sa...

Hej Jenny! Länge länge sedan -jag har varit i bubblan med nya barnet i två och ett halvt år, men kanske är jag på väg ut nu, jag vet inte. Hursom: jag kom in och läste första inlägget och har ingen bakgrund men har kraftig igenkänning i mycket och vill säga att om du vill så kan jag ge dig namnet på en fantastisk terapeut som under våren har hjälpt mig ganska mycket. Skickar en stor kram, kul att se att dina knattar blir så stora! /C

C sa...

Han har inte hjälpt mig "ganska mycket". Han har hjälpt mig asmycket. Därför kan jag rekommendera honom.