07 oktober 2009

30:1

Idag firar vi att Jens fyller 30! Jag och Molly påbörjade firandet vid sjutiden med vacker skönsång, tänt ljus, apelsinjuice och paket en masse (bl.a. hade jag lyckats gömma födelsedagskort från Hudik och stort paket från Gävle). Kosse-kort, paket och lite naket. Varsågoda!
Mitt under paketöppningen i sängen plingar det på dörren och födelsedagsbarnet fick morgonens andra dos av skönsång. Den här gången från klanen S som hade med sig nybakde frallor.

Nu är frukosten avklarad, Molly busar med inslagningspapper och Jens är på väg till jobbet. Presentskörden so far:
- Klocka
- Skjorta
- Halsduk
- Vitlöksmojsare
- Köttmörare
- Peng från mormor
- 56-gradare (golfklubba alltså, trots att jag utryckligen sagt att det beteendet inte skall uppmuntras)
- Liten väska med golfattiraljer (se föregående present... suck)

2 kommentarer:

madeleine sa...

Grattis till Jens!

Ja jag förstår inte det där med golfen. Min P går upp i ottan för att hinna spela golf innan jobbet,, ibland flera gånger i veckan!

Visst är det skönt när barnet äntligen börjar gå?! Molly var ju så söt när hon var ute och gick med sin moster :)

KRAM

Anonym sa...

Grattis Papajen på föseldagen!!