02 september 2010

Återhämtning och uppladdning

Idag har vi återhämtat oss efter den galna födelsedagen. Lovade Mollsan en tur till parken men se helt plötsligt öppnade sig skyarna och regnet öste ner. Har alltså fortfarande inte invigt mina nya pjucks som jag förväntar ska ge mig slanka ben och fast stjärt på nolltid. En fast och välformad vänsterarm har jag i alla fall efter allt bärande på liten Ottoman. Idag har han fått sitta upp lite, både i sin babysitter (brun och rosa, hur ska detta sluta?) och uppstyltad på kuddar i Mollys kuddhörna. He likes.


Bildtema: luta åt höger. Skulle vilja påstå att Otto är stadig i nacken nu, men får väl revidera det påståendet lite. Han ler, bebispratar och tycker mycket om att ligga på mage och se sig omkring. Idag fyller han hela 6 veckor dessutom, lillkillen.

Kvällen har spenderats i Mollys rum, vi har rensat och sorterat bland hennes leksaker och kläder, inventerat inför hösten (shoppade loss på Zara i Palma förra veckan, oh my) och satt upp lite hyllor och tavellister. Nu är det bara gardiner, en schysst tapet och en ny säng innan hennes rum är helt klart.

Nu ska jag svepa ett stort glas iskallt vatten och ta med mig sonen (som däckat i soffan med en mössa neddragen över ögonen) in till sängen. Night!

2 kommentarer:

Anonym sa...

OMG en mini-Jens!

Anna sa...

Nu ser man hur lille Otto ser ut! Han sov ju mest i onsdags. Sötis och inte så jättelik Molly eller?