19 november 2009

Tvätt-Jenny strejkar från och med NU

Har väntat hela dagen på att få sätta på en maskin med vitt 60 grader. Det blir liksom aldrig av. Jag börjar stoppa in lite tvätt i maskinen, Molly kommer och "hjälper till" med att dra ut samma tvätt ur maskinen och så får vi gå och hitta på något annat innan jag hinner smita iväg och göra ett nytt försök. Så håller det på. Till slut fick jag ett andningshål och jag stoppade snabbt in all vit tvätt, fyller en liten boll med världens bästa tvättmedel (Grummes flytande, med lite doft av havsbris eller äpplen) och trycker på de rätta knapparna. Pustar ut. Efter nån dryg timme ska maskinen tömma sitt gamla tvättvatten och fylla på med lite nytt för att skölja. Det jag har glömt är att det är stopp i avloppet (ännu ett projekt... suck) och att man måste lägga ner tömningsslangen i toaletten. Detta innebär en fontän av smutsigt tvättvatten i badrummet. Jag springer in och åtgärdar. Och pustar ut. Igen. Efter ytterligare typ tjugo minuter börjar maskinen centrifugera, detta med ett lite annorlunda ljudackompanjemang. Jag går in och möts av detta:

Japp ni ser rätt. En röd tuschpenna. Bland den vita tvätten. Boven i dramat behöver vi inte ens nämna va? Är det för mycket begärt att allting ska funka NÅN GÅNG???

5 kommentarer:

Knaada sa...

Jag tror att det är det, för mycket begärt alltså ;)

Sara Berg sa...

Frågan är; färgades tvätten?!?!

elisabet sa...

Jag hoppas verkligen inte att tvätten färgades - om den inte gjorde det var det en väldigt rolig historia :) Jag kan se Molly framför mig, släpa ut all tvätt du lägger in, och sen få snilleblixten att lägga in den fina röda pennan i tvättmaskinen...haha. Söt-boll. Hoppas ni har det bra och att vi ses snart! Kram

Linda sa...

Såhär utifrån sett är det ju ganska gulligt ocg lite roligt. Jag förstår dock din frustration om tvätten färgades. hihi

C sa...

Jag kan ju också säga som Linda. Jag skrattade lite för de är så FÖRSIGKOMNA de där små trollen. Men jag fattar frustationen...